In de afgelopen 12 jaar is Remko werkzaam geweest in de autobranche voor diverse automerken, de laatste jaren heeft hij de in- en verkoop bij een groot occassioncentrum gedaan. In die 12 jaar heeft Remko alle facetten en veranderingen in de Automotive sector voorbij zien komen.
Van de volle showrooms en record verkopen voor de crisis, tot het omvallen van veel autobedrijven tijdens en na de crisis.
Maar het allergrootste verschil is de manier waarop de auto’s nu worden verkocht. Jaren geleden kwamen mensen nog naar de showroom om auto’s te bekijken en om uitleg te krijgen, om te sparren over de prijs, en om een prettig gesprek te voeren.
Tegenwoordig hebben klanten de auto al online bekeken en sta je in de showroom louter korting te verkopen. De showroom wordt steeds meer een plek waar mensen voorraadauto’s met de hoogste korting komen halen. De emotie, de onderhandelingen, de relatie met de klant is er bijna niet meer.
Door de werkwijze van Jekel Automotive draai je het aankoopproces juist om en breng je die emotie weer terug, krijg je weer interactie met mensen. Je krijgt weer het vertrouwen en de gun-factor van klanten. Het verkopen van precies díe auto die de klanten zoeken, dat geeft een kick.
Motto:
De uitdaging is dan ook om een totaalpakket te leveren die niet voor 100% aan de wensen van de klant voldoet, maar voor 110%!